Thursday, December 20, 2007

Kunsten å si nei

I dag leste jeg om horetrafikken på Karl Johan i VG. De hadde spurt en knippe kjendiser om deres opplevelse av nigerianske prostituerte i Oslo sentrum. Dette svarte Terje Svabø, nyhetsanker i TV 2: "Jeg møter prostitusjonen som en lite trivelig start på dagen, eller som en lite trivelig avslutning på dagen- alt ettersom." Akkurat det samme forholdet har jeg til tranflasken min. "Det gjelder å gå med bestemte skritt, og si "nei" med kraftig røst. Det er noe en fort lærer seg." Minner om meg når jeg går forbi sjokoladehyllen på Rimi. Videre sier han: "Du skal i hvertfall ikke stoppe opp og kjøpe pølse." Vel, om du sier jatakk til en hore og ender opp med en pølse ville jeg også følt meg lurt, men det er vel bare en sjanse du må ta, Terje!

No comments: