Thursday, July 12, 2007

Hei sveis!

Jeg vet ikke om det er andre enn jeg som legger merke til denne mannen, mannen med hockeysveisen. Brunt, bølgete hår, alltid gredd bakover. Da jeg gikk på frisørskole pleide han alltid å klippe seg hos oss. Det var ikke jeg som klippet han, men en av mine medelever. Hun ville alltid ha han til å prøve en ny frisyre, men mannen var urokkelig. Selv holdt jeg med han i det, mannen har sannsynligvis funnet sin stil og frisyen som passer han, og denne har han sikkert hatt i 20- 25 år så hvorfor endre på den etter så lang tid? Vel, nå har han altså gjort det, han har skiftet frisyre. Hele fremre del av skallen er barbert. Sant og si så har han faktisk fremdeles hockey, men halve manken hans er borte. Jeg tror faktisk mannen er i ferd med å skifte stil. Det er mulig at jeg har vært så fascinert av håret hans at jeg ikke har lagt merke til klesstilen før, men jeg mener å huske at han hadde en countryinspirert stil med boots, rutete skjorter og jeans. Nå er han blitt mer rocka, mørkere klær, litt røffere.

Hva har skjedd med håret hans? Et mer rocka image er da vel og bra, men blanding mellom skinhead og hockey? Har han vært på nachspiel? Kommet i overgangsalderen? Misforståelse hos frisøren? Dumpet av madammen?

Jeg er fremdeles usikker på om det jeg såg var virkelig. Kanskje det bare var en drøm? Kanskje jeg såg syner? Kanskje hårfestet hans har flyttet seg vesentlig bakover siden sist gang jeg såg han? Mange spørsmål, få svar. Likevel, en ting vet jeg med sikkerhet, jeg kommer alltid til å snu meg etter han på gaten!

6 comments:

Luke's Evil Father said...

Sweet mother of Elvis, I actually think I know who that guy is. I've seen a guy with an XL mullet, and that countrified look of his down in Bergen quite a few times. A couple of times he carried a guitar case too, so I thought maybe he was some sort of musician. And now he's shaved parts - parts - of his head? I guess You don't see that too often, huh?

Justine was a great find by the way, cowgirl. I'd never heard about Jimmy and the Mustangs before, and they rocked me. You would have made a really cool hairdresser, C...

Luke's Evil Father said...

Actually, for a while I thought that guy was just a really, really big fan of Billy Ray Cyrus and I thought that was kinda weird, but I guessed he lived up in the hills somewhere. I hope I can sleep tonight, and dream of Justine instead of that guy.

Siv said...

Hahaha! You're right, he looks like a really really big fan of Billy Ray Cyrus. And he also looks like he lives somewhere up in the hills. I just can't stop laughing now...

I'm glad you liked Justine, but I guess I would have been suprised if you didn't. Leopard tops and flame jobbed instruments, can a cowboy like yourself want more...?

Luke's Evil Father said...

A cowboy can always want more C, but at least You know how to get my attention...

Oh, I thought of You when I heard that guitar player died yesterday. Too bad - he was really great, and his new band was very good.

Siv said...

Felt like I'd been punched in my stomach when I read it. Earlier this spring I saw him play. One of those nights when you feel like your ears are going to explode, and all you want to do is smile. He was truly great, may he rest in peace. Lets hope the media will give his band members and family space to grieve.

Thank you for thinking of me.

Joachim Hollekim said...

It was sad, and him just about to move from early to matured works. Fortunately it looks like the press have learned, it was very soberly reported.


Nice music you have been posting lately, sis. Appreciate it! Remind me to forward a catalogue from Steady Clothing to you...