Sunday, July 15, 2007

Sommeren suger

Det er sommer. Jeg har ferie. Det regner. At det regner plager meg ikke så veldig. Det som derimot irriterer meg er idioter på MSN min som skriver personlige meldinger som "Sola skinner" eller "Ligger på altanen og slapper av i solen". Samtlige av de bor i Bergen. Har jeg gått glipp av noe? I tillegg var det noen som sa til meg at jeg hadde jo tross alt fått litt fint vær de siste 14 dagene jeg har hatt ferie. Hva, hvor, hæ?

Sommeren suger. Hvorfor?
  1. Sommervikarer -overalt!
  2. Sommerruter på bussene
  3. Evig mas etter sol
  4. Værvarsel på fremsiden av VG hver eneste dag
  5. Regn
  6. Klissete solkrem
  7. Mygg
  8. Byfolk på landet, bønder i by'n
Jeg innser at denne listen ble pinlig kort, men jeg var tross alt sjefstaper i går, det tar på hjernekapasiteten i dag. Forresten, jeg er absolutt ingen linselus. Likevel vedder jeg på at det er ekstremt mange bilder av meg der jeg akkurat har vandret inn i motivet som de stakkars japanske turistene prøver å fotografere. Er det sånn at vi skal ta hensyn ved å gå rundt de fotograferende turistene?

6 comments:

Luke's Evil Father said...

Now, that's a find, C. I'm impressed! I've only ever read about Bill Black's band before, but never heard them play. Great! You're really something!

Oh, I drove past our friend with the mullet today. He had a baseball cap on, but it was him allright. Right by that large intersection near that closed down movie house.

Joachim Hollekim said...

Enig med deg så langt, søs, men slapp av...om kun få dager er det tid for en roadtrip! Jeg har med en god stabel med musikk, og NAF sin veibok. Så det er bare å plukke med seg eventuelle cder du vil høre på, sette på solbriller og sette kursen nordover. Viva las Vegas!

Fire kaffe said...

Og mat. Mye mat.

Siv said...

I was kind of impressed myself when I stumbled over that clip, and I was very excited to read what you guys had to say about it, being huge Elvis fans and all.

I saw our friend yesterday too, at the shopping mall, Galleriet. He sat there, with his baseball cap on, and he looked sad. Poor thing, I feel a bit bad now, he is an original and very sweet. I've actually spoken with him once, and he's very nice.

Mat, solbriller og musikk, viktigste for meg. NAF boka holder jeg meg langt unna, vet aldri hva som skjer med oss om jeg blir ansvarlig for den...

Fire kaffe said...

Det er en ting med dette innlegget jeg har hengt meg opp i. Punkt 5 og 6: regn og klissete solkrem. Det ene utelukker jo det andre, så dermed har du en mindre negativ ting med sommeren. Stryk det som passer.

Siv said...

Hmm, skjønner hvor du vil, men poenget mitt er at jeg har ting jeg kan syte over enten sola skinner eller ikke...

Så da kan jeg med andre ord hate sommeren uavhengig av vær og vind... En vanntett post med andre ord. Noen ganger imponerer jeg meg selv:)