Sunday, January 06, 2008

Stille i fjøset

I dag har jeg gjort noe jeg ikke helt kan forklare. La meg prøve. Jeg har renset rørene under vasken. Møkkajobb, men jeg er så utrolig stolt over meg selv. Riktignok måtte jeg ringe en venn, men jeg klarte det. For sikkerhets skyld står bøtten fremdeles under vasken. Er det noe jeg har lært i mine snart 27 år på denne kloden så er det at det aldri er lurt å ta gledene på forskudd. Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt.

Ikke skyt bjørnen før skinnet er solgt. Hmm, det er jo ikke dumt det heller da. Du driter jo fort på draget om du skyter en bjørn og så er det ingen som vil kjøpe skinnet. Det har jeg ofte gjort.

Skal en ikke ta noen sjanser?

Vanskelig å skjønne hva jeg snakker om? Ikke fortvil, skjønner ikke mye jeg heller. Prøver bare å finne et nyttårsforsett. Mitt problem er vel at de fleste forsettene jeg kunne tenkt meg å hatt var allerede brutt kort tid etter det nye året begynte. Skrive mer i bloggen kanskje? Jeg har vel brutt det også tenker jeg. Sukk.

3 comments:

Fire kaffe said...

Mitt mål er å bruke mindre penger. Hurra for renteoppgangene. :(

Hilde said...

for dei og dei og dei...
STILLE I FJØØØSET

Anonymous said...

da va no heise kor lenge da sko vera stilt i ditta fjøse då