Tuesday, March 10, 2009

Typisk meg

å utsette oppgaveskriving til siste dagen. Faen. Jeg sliter. Etter at jeg skrev halve oppgaven var jeg så fornøyd med meg selv at jeg utsatte resten. Nå sitter jeg her, med skjegget i postkassen og skjønner ikke en dritt. Hvorfor kan jeg ikke lære? Og hvorfor er surfing på internett, vasking av leilighet, se i taket, høre på musikk og mekke ting som jeg egentlig ikke klarer å mekke så mye gøyere enn å sette seg ned og gjøre den jævla oppgaven? Typisk meg.

Når vi er inne på mekking, hvorfor innbiller jeg meg selv at jeg er så god til å mekke? Jeg som alltid har et par skruer til overs. Jeg som ikke leser bruksanvisningen for jeg tror jeg skal klare det uten. Hver jævla gang går noe galt. Når skal jeg lære? I stedet skriver jeg girlpower sitater i bloggen min og tror at det går bra tilslutt. Typisk meg.

Siv sover ikke, hun skrur. For å slippe unna studier. Typisk henne.

4 comments:

Hilde said...

Kjenner meg såååå igjen:( Greier aldri å holde fokus... Har fire fritimer no, jobber eg med innleveringene? Nei, eg leser bloggen din!

Joachim Hollekim said...

Skru hva? Du kan ikke bare skrive at du skrur. Du må si hva du skrur. Det er viktig!

Mryia said...

Jeg kan vel trygt trøste deg med at det er ikke bare typisk Siv å gjøre alt annet en det man bør gjøre, det er nemlig veldig typisk for underteinede også.
Men man får hvertfall gjort mye annet.

Anonymous said...

Jeg kjenner til detta...Her: http://plosiv.wordpress.com/spørsmal/ er hva jeg har gjort da jeg burde sittet med eksamen...helt håpløst er det...