Tuesday, January 23, 2007

Gullfunn, fuglesang og et hull for lite

Mens noen blir lovet gull og grønne skoger på byen gikk jeg hjem med gull. Nærmere bestemt 12 finske. Gjett om jeg våknet med et glis da jeg såg hva som låg ved siden av meg. Riktignok på gulvet. Nå er gullet vasket og satt i hyllen.

Jeg er også så stolt over meg selv at jeg holder på å sprekke, men jeg tror ikke jeg kan trykke det. Det kan slå tilbake på meg selv. Og det vil jeg ikke ha noe av. Det er så snilt å si A uten at B kommer. Skulle ikke dette være Chamber of Secrets? Jeg bør skifte navn. Det sømmer seg ikke helt å virke som en halvdesperat Harry Potter fan. Likevel har jeg innsett hvor forhistorisk jeg egentlig er. Blikkene jeg fikk da jeg klaget over at discmanen min er ødelagt sa vel alt. Det er da jeg kommer til mitt store problem for tiden. Rent bortsett fra at jeg må skifte navn på bloggen og ikke kan fortelle hvorfor jeg er så stolt over meg selv. Problemet er det at jeg må ha noe å spille musikk på når jeg går tur. Fuglesang er ikke noe for meg.

Jeg har forresten et problem til. Den boremaskinen (det heter det?) jeg kjøpte på Clas Ohlson virker i fem sekunder om ganger før jeg må lade batteriet. Jeg har brukt tre dager på å skru inn en skrue. En ting er hvertfall sikkert, han selgeren lurte meg... Jeg sa at jeg trengte et hull i veggen. Det var i den perioden jeg gikk på markedsføring på BI og vi lærte om selgere og selgers evner til å kunne lokalisere behovet til kunden. Jeg ville jo bare gjøre det enkelt for den stakkars gutten. Så jeg gikk rett på sak. Jeg trenger et hull i veggen. Kan du hjelpe meg? Jeg burde kanskje lagt til at jeg tengte det på en dag.

Det ble ikke noen tur ut i snøen på meg i dag. Men jeg har sett ut vinduet og smilt litt. Gått ut med søppelet. Det teller vel?

17 comments:

Luke's Evil Father said...

OK, now I'm curious Secret Girl...

Siv said...

Cowboy!

I`ll tell you my secrets if you tell me yours...

Joachim Hollekim said...

Haha, kom over til meg en tur en dag så skal vi iallefall fikse musikkproblemet ditt. Om du har penger da, selvfølgelig..

Anonymous said...

Hun har jo 12 finske, det skulle vel holde?

Luke's Evil Father said...

Oh, come on Cowgirl - I'm really curious about those 12 Finns.... And I don't keep any secrets, do I?

Siv said...

Sorry Cowboy, this girl never kiss and tell. Unless there is something in it for me?

Siv said...

Jeg synes damen din er en meget oppvakt ung dame, broder. Du burde høre på henne...

Forresten, kaffijenten, jeg fant ikke kaffipulveret i morges, noen hadde flyttet på det. Trodde jeg skulle begynne å gråte. Det gjør fremdeles litt vondt og tenke på det...

Joachim Hollekim said...

Det gjør fremdeles litt vondt å tenke på og/å feil. Men ja, damen min er særs oppvakt. Jeg skal flytte forresten, om du ikke har lest det på min side.

Siv said...

Jada, du er oppvakt du også kjære...

Så da trenger du ikke min lille røde lenger?

Luke's Evil Father said...

Hmmm, now I don't know what secrets I keep Cowgirl. At least I don't start a story only to leave my readers curious.... I guess I sometimes share more than necessary...?

Siv said...

The end of some stories are better in one's imagination. However, I guess I've been a bit rude. The Finns are really 12 Lapin Kulta glasses. Hope I did't ruin a good fantasy there Cowboy...

Sharing is nice. I enjoy reading your blog, even though you made me look at bloody rabbits. I'm glad that story turned out well.

Luke's Evil Father said...

I did a search on Lapin Kuhlta, and it turned out to be a beer from Finland - I've never even heard of it before - and the name means Gold of Lapland in Finnish. However, lapin means rabbit in French, so our two posts came together in harmony Cowgirl...

You're right - sharing is nice...

Fire kaffe said...

Hm, fikk jeg sagt hvor godt jeg liker deg, Siv? :D

Det er nesten så jeg burde kastet meg på bussen for å komme med kaffepulver til deg. Deling og sånn, ja. Hemmeligheter eller kaffepulver.

Siv said...

Takk Monika for en vakker tanke, jeg stod med tårene i øynene da jeg leste det.

Jeg liker deg også, men det tror jeg at jeg nevnte forrige gang jeg traff deg. Opptil flere ganger...?

Luke's Evil Father said...

M stands for Monika? I didn't know that. Ah well, what's in a name? I guess I'll just keep calling her Coffeegirl or simply M anyway..

Joachim Hollekim said...

...and you can get the Lapin Kulta down in my bar. Of course.

Anonymous said...

Vel, det ble noen ganger. Fnis.
Og så stavet du navnet mitt riktig. Jeg er imponert.