Sunday, January 28, 2007

Referat fra salgsmøte

Etter å ha vært på salgsmøte i Stavanger et par dager er jeg nå kommet hjem igjen, sprekkfull av kunnskap og med nytt mot. For at jeg ikke skal glemme disse uforglemmelige dagene har jeg besluttet å skrive noen notater om hva jeg har lært.

1. Stol alltid på SBV. (stive brystvorter) Dette er et instinkt som aldri vil svikte deg i noen som helst sammenheng.
2. Røykere er tøffe, motiverte og optimister.
3. Må du gå offentlig, ta seks ark dopapir i do før du setter i gang. Ikke bare vil du skåne naboen for sjernerende skraping i porselenet, du slipper også å rydde opp eventuelle bremsespor.
4. Speil kundene dine, men du bør vite forskjellen på speiling og herming. Herming er stygt.
5. Når kunden kommer inn i butikken og tramper av seg snøen, snu deg mot han og si: "På innsiden?"
6. Edru kjip kjerring eller full teit kjerring, du vinner ikke uansett.
7. Gratis er gratis, utnytt det. Likevel, du bør gå i deg selv om du faktisk vurderer å ta de ekle hotellsåpene med hjem.
8. Aldri undervurder verdien i repetisjon.
9. Ikke begynn å gråte selv om servitrisen prøver å tvinge deg til å spise fisk. Det finnes bedre taktikker.
10. Det finnes vinn vinn situasjoner. Det er jeg sikker på.

Takk til Rimi ledelsen for et inspirerende møte!

10 comments:

Luke's Evil Father said...

Some of those were both intriguing and inspiring, Cowgirl... I'm not telling which one was my favorite, because I'm not sure I've undestood any potential irony properly, but still...

Joachim Hollekim said...

Le eller gråte. Se det, det er spørsmålet.

Siv said...

In order to understand the irony in my own posts I'll have to keep writing in norwegian. Besides, you seem to manage just fine, Cowboy.

I've been over at your place today. Your new penpal may not be inspiring, but he certainly is intriguing. In his own way of course. Got a good laugh there...

Siv said...

Av meg?

Hilde said...

Hehe... Det var bra eg fekk ein oppsumering sida eg ikkje var der:-/ Hørtes jo artig ut:)

Luke's Evil Father said...

I do my best, Cowgirl. I understand written Norwegian quite well, spoken is worse because of all the different dialects.... And yes - the great unwashed one is quite a character. Hopefully The Salamander Man is wrong when he thinks it's a freak that knows me (a freak that on top of everything likes to have relations with his pet bunny according to Mr Salamander), if You know what I'm saying...

Anonymous said...

Jeg hater slike "kurs"...

Takk for flott bloggpost.

Siv said...

I get the picture, Cowboy...

Talking about pictures, when will I see some Cowboys over at your place? After bunnies, girls and bunnygirls I think it is time for some boys. Please...?

Siv said...

Kjekt du likte posten, Sexy Sadie. Mye bra å lese hos deg også... Neste kurs får vi ta sammen...

Anonymous said...

Les hele bloggen, ganske bra